Tjatigt!

Jag förstår om ni tycker jag är tjatig men Szum är så fin att rida just nu! Efter två dagars vila i helgen så red jag honom på banan i dag och han var återigen på hugget. Longerade som vanligt lite först, började med att jobba med skritten så jag fick bra bjudning i den. Gjorde halter och igångsättningar och försökte få kvick respons, just detta måste vi träna mer på för Szum är inte så kvick när det gäller att lyssna på hjälperna. Han är desto kvickare när det gäller annat, som tvärvändningar och diverse luftsprång...  Jag hade lagt ut en bom på kvartslinjen som jag jobbade med i trav och även lite i galopp. I traven red jag rakt över bommen för att sedan flytta honom sidvärts undan innerskänkeln ut mot långsidan, innan nästa kortsida så vände jag in för ytterhjälperna in på kvartslinjen. På detta sätt fick jag checka av att han tog både inner och ytterhjälperna och gick att rakrikta. Sedan la jag till galoppfattning när jag kom ut på långsidan. Galopperade även över bommen ett par gånger, det var inte helt enkelt och prickfritt men så var det första gången vi galopperade över bom också! Jag är så nöjd med min Szum.brum björn i dag! Han har fortfarande mycket vinterpäls kvar och ser ut som en brunbjörn i jämförelse med till exempel Gandalf...
 
Resten av dagen tillbringades på Ica, och framför mobilen och Räkans kamera så ofta jag kunnat. Fick lite panik på förmiddagen då hon låg ner när jag tittade till henne, som tur är har jag snälla grannar som förstår min oro (och som åkte och kollade till henne!) och Elise som är ett extra öga och i dag rapporterade att allt var lugnt så jag slapp jäkta hem på lunchen. Nu ska jag går ut och kolla till henne igen ionnan natten. 
 
Nog är bloggen lite tjatig allt, fina hästar och Räkanövervakning. Vi får hoppas att det kommer hända lite mer framöver, lite mer hästar på gården och en fölis vore väl roligt att läsa om!?
Min fina Szum-Brum i fjol vår, utan vinterpäls!
 

Kommentarer
Postat av: Mánadis' Vildhäst

Jag drömde om föl tidigt i morse, alldeles innan jag vaknade, så jag hoppas något av dem landade hos dig :)

Spännande..

Och det är roligt att läsa om hur Szum förbättrats under våren, inte så tjatigt tycker jag.

/Disa

2014-05-06 @ 07:00:07
URL: http://manadisvildhast.se
Postat av: Jenny

När hårt arbete lönar sig får man vara hur tjatig som helst ;)

2014-05-06 @ 12:01:28
URL: http://jav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0