Vårvinterväder!

Härligt, soligt vårvinterväder i dag på förmiddagen, så underbart!
 
Även i dag var Midas först ut, hade samma upplägg som igår. Först lite longering och i dag var helt med på noterna vad jag ville! Sen satt jag upp vid stallet, i dag stod han som ett ljus vid uppsittningen så gårdagens jobb tycks ha gjort lite nytta. Sen red jag lite på samma ställe som jag ahde longerat, vi gjorde volter och åttor i skritt och provade lite trav. Han kändes mjuk och fin, tror det kommer kunna bli en trevlig ridhäst av honom!
 
Sen var det Flisans tur och i brist på ridsällskap så fick vi jobba själva. Alida som brukar rida med mig har varit utan dusch hemma i nästan tre veckor då hennes hresvärd renoverar badrummet, det gör att hon inte lika enkelt kan smita i väg och ria på sin friskvårds timme eller lunch, men vi hoppas att det snart ska vara klart. I stället så red jag henna här hemma, satt upp vid banan och red på lägdan bredvid banan i snön. Inget avancerat utan jag checkade av start, stopp, styrning och lite trav innan jag red henne tillbaka till stallet. En bra början mot att kunna rida ut henne ensam.
 
Även Tant fick komma ut en sväng. Hon tyckte nog att hon hade gått så fint, lugnt,samlat och på tygeln igår att de musklerna var tvungen att vila för i dagvar det huvudet rakt upp och full fart under hovarna! Hon är ju för rolig! Sen blev det en kall lektionskväll som jag nu försöker tina upp i från, tror jag fortsätter med det i sängen i stället!
 
Flisan innan uppsittning!

Kommentarer
Postat av: Mánadis' Vildhäst

Åh, det värmer i hjärtat att höra om Midas :)
Hälsa honom så gott från matte.

/Disa

2014-03-20 @ 07:11:56
URL: http://manadisvildhast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0