Vårväder!

Tänk om det inte hade blåst i dag, då hade det nästan varit sommarväder! Nästa 10 plusgrader och till största delen sol, helt underbart när det är vindstilla!
 
Jag började med att rida ut med Tant, så underbart att trava och galoppera på grusvägarna nu! Sen red jag även Szum, på banan. Han började med att vara riktigt fin första varven, sen blev han som han brukar, väldigt stark och stum. Det är väldigt dvårt att påverka honom i det läget, han blir låg i formen med jättekort hals, låser fast bettet och ångar på. Men i dag tyckte jag att jag började komma åt honom där och det kändes som jag skuille kunna rida mig ur det, men Szum blev frustrerad och började kicka, skutta och leta saker att vara rädd för i stället. Kändes lite som det blev en reaktion på att jag började komma åt honom...
 
Även Flisan fick börja jobba lite. Vi tömkörde ut en sväng så hon skulle få komma i gång lite försiktigt och kolla in omgivningarna. Måste säga att det känns som hon knappt varit härifrån utan att vi fortsätter där vi var i höstas, hoppas ridningen känns lika bra!
 
På eftermiddagen åkte Cadde hem, det blir väldigt tomt här utan honom för vi hade blivit bra kompisar! Efter att jag ahde vinkat av honom så åkte jag i väg för några lektioner och nu har ju hela den här dagen gårr så nu är det bara att sova ocha ladda för en heldag på Ica i morgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0