Repetion!

Även i dag har jag varit på Ica, men i kväll fick jag i alla fall rida!
 
Började med att tömköra Szum. Han hade tagit av sig en sko så i stället för att vara på banan så hittade vi en fläck på lägdan där det var snö. Banan har delvis tinat av men det fattas fortfarande en del. Vi jobbade, precis som tidigare, med att få lugn trav där han kan vänta, att få honom att släppa i innersidan och att inte låsa fast bettet. Jag tror att han tycker det är jobbigt att böja sig i innersidan och att det är därför han hänger fast sig på bettet, han släppte i dag men jag vet inte om han tycker det är jobbigt för han blev frustrerad även i dag... 
 
Sen red jag Tant på banan, fortsatte jobba med att få ut halsen och få henne låg i formen. Även om jag får ut halsen så gäller det ju att se till att hon inte ökar farten... Tanken är att få henne avspänd genom att få henne lång och låg, är inte riktigt där ännu men vi jpbbar vidare! Behöver hitta ett läge där hon kan jobba lite avspänt, lugnt och vara lite "off", hon har ju en tendens att vara väldigt på hela tiden annars!
 
Avslutade med att repetera uppsittning med Flisan. Jobbade henne utanför stallet först från marken, sen repeterade jag alla förberedande uppsittningsövningar som jag brukar göra och grejade lite med henne från pallen innan jag satt upp. Skrittade något varv utanfrö boxarna, checkade av start, stopp och styrning. Hon tycks fortfarande vara inriden, och det var ju tur! Jag vill gärna checka av och repetera lite med de här unga hästarna som haft vila från ryttare ett tag, även de hästar som varit här och som jag vet vad det gjort. Jag ser det som repetion för både dom och mig, jag blir påmind om hur just den hästen fungerar och är!
 
Flisan innan dagens repetionspass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0