Dikesdykning!

Snacka o att jag börjar bli less på denna hosta! Även om jag är bättre så är jag inte bra och nätterna är inte roliga! Dessutom är det så besvärligt att hosta när man rider, speciellt i säkerhetsvästen... Snacka om i-landsproblem!
 
Började med Tant i dag, vi red ut och det ju underbart att grusvägaarna har börjat tina fram nu! Är ju perfekt för långa travpass och galopper! Sen var det Caddes tur, han fick gå sin första "vuxentur" ensam i dag. De andra gångerna jag ridit ut honom själv har det varit lite kortare turer men i dag red vi en vanlig tur med mycket trav och även lite galopp. Det gick jättebra förutom att jag var nära att åka av i en oväntad dikesdykning! Vi travade på vägen, stabilt enligt mig, då Cadde helt plötsligt gjorde ett tvärkast ner i diket! Det var rätt mycket snö i diket vilket gjorde det lite svårt för Cadde att röra sig och jag tappade stigbygeln så vi var ganska obalanserade båda två men lyckades ändå kravla oss upp så vi kunde fortsätta turen om om inget hade hänt!
 
På eftermiddagen åkte jag i väg för lite sportlovsridning, tyvärr har ju underlaget varit väldigt osäkert så vi tordes inte planera in någon större aktivitet utan det var några tjejer som red ett markarbetspass och sedan fikade vi och pratade mål och träning av ponnyer! Skönt att komma hem tidigt och kunna pyssla på här hemma resten av kvällen! Nu hoppas jag verkligen att jag ska få sova bra i natt, och utan hosta!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0