Avtinat!

Oj vad fort det tinar ute nu! Snart år ajg bta ut broddarna på mina skor mot gummistövlar, även om jag längtar efter våren så gruvar jag mig för leran!
 
I dag började dagen med en tur på Cadde. Jag red ut honom ensam och planen var att snöpulsa i skogen men det hade tinat så mycket att det var alldeles för lite och för hård snö, så ingen snöpulsning utan i stället fina förutsättningar för galoppjobb! Även han givetvis inte går samma galoppjobb som te tant så blev det flera galopper med lite framåttänk.
 
Efter jobbet så tömkörde jag Szum igen, i dag ute på lägdan och med en Szum som var sitt vanliga jag igen och inte alls lika frustrerad som igår. Jag fokuserade på att få honom att komma till arbete och ge efter i innersidan, han vill gärna falla inåt på volten och hänga sig i innertömmen. I dag fick jag honom att släppa riktigt bra, han var jättefin, och vilken kontrast mot gårdagens studsande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0