Ridläger utan sommarkänsla!

Ridläger är sommarkänsla, det ska vara sol, svettifa ponnyer, glada ryttare och dammiga sadlar. Men dagens ridläger har mest gett höstkänsla med kyla, lynnigt väder och blöt bana! Nu hoppas jag på mer sommarkänsla resterande dagar, som tur var så är ryttare och hästar på strålande humör ändå! Själv har jag suttit i dubbla fleecetröjor och jacka, och ändå frusit!
 
I dag har de fått jobba med rakriktning på dressyren, ridit rakt på liten fyrkant innanför spåret och till största delen utan stigbyglar. På hopppasset jobbade vi med extra galoppsprång samt ordning och reda mellan hindren, på teorin har vi pratat om hur man blir en bättre ryttare och ridlära. Ridlära har jag med på typ alla läger, det är så viktigt att kunna och alldeles för många ryttare är dålig på det! I morgon väntar nya utmaningar!
 
När ja kom hem så red jag först Generalen men jag skrittade bara honom en liten stund för han kändes inte riktigt hundra, han var lite öm på rumpan så jag funderar på om han har sträckt sig eller så, han får någon dags vila så får jag kolla läget igen. Inte konstigt om de halkar nu när det är blött i hagarna! Red sedan ut Prins en liten sväng och i dag med ganska mycket galopp! Han har ju varit lite tveksam att gå från gården vissa dagar men i dag hade han knappt tid att skritta! 
 
Nu är det bara att ladda om inför morgondagens läger, hoppas pålite sol i morgon. DSet är väl inte för mycket begärt att kunna sitta utan jacka i slutet av juni? Eller?
 
 
Foto: Sofie Skoog
Bild sen tävlingen i onsdags, i dag var Tants ben helt utan svullnad så i morgon ska jag rida henne lite försiktigt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0