Älgvarning!

Kom hem efter en stressig och rörig dag på jobbet och skulle rida Generalen. Det är lätt att man är lite upp i varv då men det gillar inte Generalen, och det gäller nog de flesta hästar egentligen, utan det är bara att gilla läget, slappna av och ta det lugnt. Faktiskt precis vad man behöver efter en stressig dag! När han dessutom gick riktigt bra så var det verkligen balsam för själen!
 
Jag hann även åkaoch dricka en kopp kaffe hos grannarna, de har fölvak men inget föl blev det medan jag var där i alla fall! När jag kom hem studsade hästarna runt som popcorn i hagarna. Varför? Det stod en älg i skogskanten! Mina hästar är ju älgvana och bryr sig knappt men de går ju på bete några hundra meter från gården och kunde nu inte lugna hästarna här hemma. Men det är bra miljöträning, hur många har älgträning i samband med hästutbildningen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0