Tuffa tider!

Tuff dag i dag i värmen!
 
7.30 stod jag på Granngården och köpte aggregat! Sen hann jag, med lite hjälp, byta ut de trasiga aggregaten innan jobbet. På jobbet är det varmt, stressigt och allmänt rörigt. I dag ännu värre än vanligt då vi var en man kort i dag!
 
På något vis överlevde jag dagen och blev utsläppt någon gån efter 18. När jag kom hem satt hovslagaren och väntade på middag. Jag hade lovat henne det efter en lång dag och hon hade till min stora glädje redan skott Tant och Szum innan jag kom hem! Efter mat så åkte vi till Räkan och fölis för inspektion av hovar, det blev bara lite raspning av Räkans fötter. 
 
Efter att ha åkt runt byn och kollat hästar så red ag Szum på banan, gäller att passa på när han är hemmavid. Och vid 22 tiden är det riktigt bra ridväder! Szum var fin, jag red i Tants sadel och även om det var lite ovant för mig så tror jag Szum var nöjd. Vi kämpade på med galoppfattningarna, finns mycket kvar att jobba på men stundtals så känns det bara så bra!
 
Nu sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0