Isisridning!

I morse halv nio kom Alida och vi passade på att rida innan hennes job. Jag red Pålstina och hon Tant och vi skrittade nere i skogen bland träden. Det gick fint med Pålstina, det var ju hennes första tur men hon var helt obrydd! Tror det blir en trevlig ridhäst av henne!
 
Hem och en kort omladdning med lite raarerkräm innan ajg först red Prins på banan, fin pålle,och sedan skrittad utan Generalen. Det var våran första mer riktiga tur och det var inga problem alls! När jag kom tillaka stod hois på gården, hon skulle sko Gandalf men var tidig så vi drack lite kaffe och surrade lite!
 
Vidare till Hammarn för att gå på banken och skriva in mig på körskolan!! Jag ska alltså ta BE kortet och nu gäller det verkligen att ta tag i pluggandet! Började ju lite försiktigt när jag vakade på Räkan men nu är det dags att växla upp! Jag är i ehov av att byta bil och kommer då ehöva ett anant körkort för att få dra mitt släp. Så det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i det!
 
På kvällen Var jag i väg på lektioner, på sista stället stannade jag och drack kaffe då hon som har gården är en kompis. Hur det nu var så övertalade hon mig att följa med ut och rida en sväng, på islandshäst! Jag rider inte islänning så ofta och de sista gångerna jag gjort det å har det varit ren korrigeringsridning, det är nog nästan 10 år  (eller mer?) sen jag töltade sist! Kan säga att det var kul men svårt, jag har ju fullt upp att hålla reda på tre gångarter och nu var det ju ännu värre! Men som alltid är det ju roligt med utamningar och nya hästar så roligt var det absolut! Nu måste jag sova, i morgon kommer Alida ännu tidigare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0