Inga hästar hemma!

Nu har jag inte bara inte alla hästar hemma- jag har iinga hästar hemma! Det blev väldigt tomt på gården!
 
Hade sovmorgon i morse, det behövdes med tanke på hur sent det blev igår, tror jag kom i säng strax efter 2.00. Är ju värre än en utekväll! Började i alla fall med att stängsla en ny liten hage nere på betet, och sedan red jag Pålstina. Vi red ut själva en sväng vilket ju gick helt problemfritt! Mysig häst det där!
 
Hemma en sväng över dan, passade på att klippa gräsmattan. Det är väl perfekt att göra när det är som varmast? Gräsmattan var i stort behov av det i alla fall. Sen kom Prins ägare, jag visade lite hur jag ridit honom och sedan lastade vi och han åkte hem. Jag tror att de kommer få mycket roligt med honom, det är en fin och trevlig ponny! 
 
Sen kom Alida och vi red Szum och Tant. Vi red ner till älven, som ni kankse minns så var det en spännande ridväg med rejäl klättring. Szum var på tårna i dag och laddade rejält, även nerför den ranta, smala stigen, som tur var så gjorde han inget anant än att vara laddad och spänd. När vi kom hem var han helt slut av klättringen och av att ladda upp si i onödan, det här är nyttigt jobb för honom! Avslutade ridningen med att rida ner Generalen till betet. Nu när Prins åkt hem så ska han också få gå nere på betet men i en egen liten hage. Det kommer bli nyttigt för honommed mycket uteridning för att bygga upp kroppen.
 
Avslutade kvällen med mat på yn och kaffe hos grannarna, och med det lite udda kvällsnöjet; hästsex! De har ju betäckande ardennerhingstar, och i kväll var det flera ston som skulle provas och en skulle även betäckas. Annorlunda men intressant!
 
 
På hemväg stannade vi och fotade, häftig utsikt och häftig känsla att vi ska upp där! Vi rider inte kraftledningen upp utan stigar som går lite fram och tillbaka, trots detta är det ändå rejält brant på sina ställen. Tyvärr är det svårt att förmedla känslan på bild. Men  häftig utsikt har vi på våra turer!
 
 
Szum hade väldigt svårt att stå stilla under våran fotosession, hans tålamod var inte på topp i dag. Jag mste ju säga att jag ser väldigt liten ut på honom här! Och ser ni vad fint jag matchat med rosa tröja och orange scharak? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0