Bergsklättring part II!

Kaosfredag på Ica men en häftig uteritt på kvällen vägde upp all stress!
 
Jag red Tant och Alida red Pålstina, vi skulle egentligen bara trava lite på grusvägen som ju är mjuk nu efter regnet men vi upptäckte att en skogsväg som inte varit ridbar på ett par år nu återigen gick använda. Det slutade med att vi klättrade uppför ett litet berg, vi gillar ju bergsklättring! Det blev ganska besvärlig klättring för hästarna eftersom det var svårt att se stigen, är nog två år sedan vi red där sist. Men upp kom vi och fick njuta av magnifik utsikt! Ner kom vi också men med en sko mindre! Men lite svinn får man väl räkna med? Höll på bli mer svinn då Tant nästan hoppade mig ur sadeln på väg dit. Vi skulle gå över ett liet träd men Tant tog ett hopp från stillastående och hon hoppade fint med ryggen så jag höll på drutta av! Resten av kvällen har bestått av lägerplanering och så har jag stekt tacoköttfärs till tisdagens kurs. Nu ska jag sova och ladda för läger i helgen!
 
Ni ser ju utsikten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0