Arbetselak!

I dag harjag varit riktigt elak och arg på jobbet! Det är varmt, stressigt och ingenting fungerar, trots detta så säljer vi i alla fall massor! Så i dag var det nära att jag gick i strejk!
 
Efter jobbet gjorde jag sista hästinspekteringsrundan fär denna gång. Mina grananr har varit bortresta och jag har, tillsammans med en annan tjej, haft hand om deras ca 35 hästar och 18 kor. Det har väl gott sådär med tanke på att jag tappade bort 5 tjurar i lördags, som tur var kom dom ju till rätta igen! Jag är nog ingen bra djurvakt för när jag skulle passa en annan kompis djur, två fåglar och en katt, så rymde katten... Nu är grananrna i alla fall hemma igen och i stället åker jag på kurs i morgon!
 
Sen red jag och Linda ner Szum och Pålstina till älven. Det blev en lite lugnare tur i dag än igår, fast Szum tyckte ändå det var jobbigt! Han skötte sig utmärkt och jag är så nöjd med honom! Nu hoppas jag att allt är packat så ska jag försöka sova några timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0