Trettondan!

Tanken var att jag skulle rida innan jobbet i morse, som jag brukar när vi öppnar söndagstid, men i morse fick jag laga hage i stället. Szum är verkligen rastlös nu när han inte rids och det kryper i kroppen på honom, han har nu rivit hagen tre dagar i rad! Jag har ju inte bevis för att det är han (men Räkan brukar inte hålla på med sånt) men som tur är har dom inte gått ut! I morse bytte jag ut tråden mot ny utan knutar och sprayade på antibitspray p stolparna, nu hoppas jag han låter bli den! Dessutom hoppas jag det ska bli något vettigt underlag så han får arbeta bort sin överskottsenergi!
 
Några få timmar på jobbet och sen hem igen. Till min stora glädje så började det snöa, tyvärr fortfarande plusgrader och emellanåt mer regn än snö. Men ändå tillräckligt för att jag och Alida skulle våga oss ut på en liten tur med Lucky och tant. Det gick bara att skritta på vägen (Lucky är ju utanbakskor), vi hittade en kort skogsväg där vi kunde trava en liten bit, annars blev det en väldigt lugn tur. Men Lucky har i alla fall fått komma ut, han var väldigt energisk i dag så det var nog på tiden! Nu hoppas jag att den här snön ska frysa fast på snön så att underlaget blir bättre, men tyvärr är det fortfarande plus ute. Till helgen ska det bli kallt, vilket ju så klart är bättre än det här blasket men det krävs ju snö också! Snälla vinter kom nu, för ajg är helt övertygad om att det kommer bli vinter, frågan är bara när? I april?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0