Ridhusträningar!

Åhh så roligt att få ha lite träningar igen, utan is oh halka att ta hänsyn till utan bara att köra på med bommar och hinder!
 
I dag hade jag hyrt ridhuset i Ammer för att ha lite träningar för mina kunder som preis som jag lider av brist på vettigt ridunderlag! Men innan dess så red jag ut på tant, väglaget var tyärr inte bättre i dag men i alla fall minusgrader så nu kan man hoppas att det håller sig på minus så det blir lite mer stabilt framöver. Sen hade jag tre grupper i ridhuset, markarbete och lite hoppning med fokus på lydnad stod på schemat. I vanlig ordning så var det olika typer av ekipage men jag tror de flesta hade att jobba med även om vi inte hoppade speciellt högt eller svårt. Det var flera av ryttarna som hade nya hästar och det är ju perfekt att jobba med bommar och lydnadshoppning när man ska lära känna en ny häst eller ponny.
 
I kväll har jag rensat bort julen och adventsstakarna, sen tog energin slut och nu orkar ajg inget mer i dag. I morgon väntar några timmar på Ica men efter det är det bara vanliga vardagar framöver och vanligt schema. Jag hoppas att även vädret ska bli lite mer vanligt så jag kan rida, ha träningar och lektioner som vanligt framöver!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0