Grym häst!

Efter dagens jobb på Ica, så red jag Szum på banan på kvällen.Det är ju lätt att man känner sig lite seg och less när man kommer hem på måndagkvällarna men Szum kan verkligen konsten att lyfta humöret. Och sänka det också när han inte är på humör... 
 
Det började blåsa upp precis när vi red och snö blåste av träden, detta gjorde honom lite spänd. Men trots detta kom jag bra till ridning och på slutet släppte han och bjöd på riktigt fin ridkänsla, i alla fall i någon minut. När han släpper så är han verkligen grym att rida! Men det gäller att njuta av de där korta stunderna man får, för rätt som det är hoppar han upp i luften och spänner till igen. Jag är dock helt övertygad om att jag har en grymt fin häst när, och om, jag hittat alal knappar och får honom att fungera fullt ut! Och när jag lärt mig rida tillräckligt bra... Trots allt är han rätt rolig att rida, fast inte dom dagar som han ägnar den mesta tiden åt att backa ner i diken...
 
Snygg är han också! bild sen i våras!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0