Fort Knox!

I dag har jag ägnat halva dagen åt att fixa mina hagar. Märkte häromdan att det inte var ström på Szums och Räkans hage, men på den andra hagen som går på samma aggregat. Efter att ha gått runt hagen, tagit bort snö och buskar, bytt dålig tråd mm så hade jag ändå ingen ström i tråden. Så i dag ahr jag gjort det grundligt, bytt matningskabel till den hagen och även sett över och fixat matningen till de andra hagarna. Även om det då var ström på alla hagar så nöjde jag mig inte där utan har satt upp en jordkabel på både Szums hage och en hage till. Inte för att Szum har rymt något i år men han hänger på tråden så det är bara en tidsfråga. Efter jag hade fixat med strömmen så tog Szum och tuggade på tråden (!!!) och det verkade inte vara något han tänker göra om den närmaste tiden i alla fall... Känns som hagarna är ett riktigt Fort Knox nu, och jag hoppas att det ska se till att hålla hästarna inne!
 
Efter lite fika så red jag alla hästarna i ett svep. Först Lucky som fick gå dressyr på lägdan, i dag var han avspänd och jättefin att rida! Som en annan häst om man jämför med hur han betedde sig där första gångerna, guldstjärna till honom! Tant fick gå en lugn tur, vi trampade upp coh kontrollerade underlaget på några stigar, och så började vi trampa upp en slinga här hemma. Jag har haft en upptrampad slinga i en av sommarhagarna de sista vintrarna. Bra att ha för galopparbete och för att rida unghästarna, perfekt om dom busar -då styr man bara av spårt och ut i snön! Tyvärr är det ju inte så mycket snö i år, vi får se hur den blir. När vi kom tillbaka så hade tant en lös sko, sömmarna på insidan hade gått av men jag lyckades sömma om den. Nu hoppas jag att den sitter kvar ett tag till. Szum fick gå på banan i dag med och var rätt fin!
 
I kväll har ajg gjort semlor, det var jag inte så bra på så det måste jag nog träana mer på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0