Nyårsafton!

Det krävs lite planering om man emellanåt vill göra något annat än att vara hästtjej, men det klart att det går!
 
I dag har jag jobbat på Ica först, till 14, sen hem och på vägen lämnade jag av lite nyårs mat. Hemma så började jag med att bka en kladdkaka innan jag gick ut och red. Red först Traffe, han fick värma upp i lina och bland annat över ett litet hinder. Han var väldigt fin, mycket tack vare att Vickan busade i hagen och fick igånghonom! Ridningen gick bra förutom vänster galoppen som han inte ville fatta men han landade i den när jag rullade över ett litet kryss. Det är lite besvärligt med vänsterfattningarna ibland men jag ser det inte som ett problem, han blir lite låst men det kommer nog att släppa när resten släpper. Sen red jag Szum, även han fick börja i lina och över ett litet hinder. När jag satt upp så hann jag bara skritta några meter innan han blev rädd för något och kastadesig, men sen blev det inget mer och han var riktigt fin att rida. Vi travade bland annat på liten åtta med bommar i mitten.
 
Nu har jag duschat och ska strax gå ut och ta in hästarna inna ajg åker på nyårsmiddag. Hästarna får gå in lite tidigare i kväll och jag har förberett med extra mat, det är inte så ofta jag gör så utan mest en gång per år eller så. Det finna fördelar med att bo så här och en fördel är att det inte är några fyrverkerier här ute!
 
Gott nytt år på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0