Maxad lektionsdag!

I dag har jag haft en maxad lektionsdag, det blev såför att jag ska kunna vara ledig och gå på kurs i morgon!
 
I morse började jag åt Långselehållet, där red jag en ponny, tömkörde en annan och hade två lektioner. Sen hem och red Midas, vi red på en lägda ochen liten sväng i skogen (eller så mycket skog var det ju inte, en sväng på ett hygge). Sen in för snabblunch innan jag åkte på nästa uppdrag, nämligen till Hammerdal. Där hade jag en lektion och tömkörde två hästar, tyvärr blev det två avboknngar på grund av skador och sjukdomar på hästar och ryttare! Jag har i vanlig ordnng träffat en salig blandning av hästar eller vad sägs om att jag i dag har ridit en nordlandshäst och en basjkir (Midas), tömkört welsh, fullblod och haflinger, samt haft lektion med en fjording, en islänning och en korsning! Det är väl mångfald om något!
 
Hemma igen vid 20 tiden och då var det bara att ta in hästarna, tända upp och sen äta pizzan jag löpte på vägen hem. Nu är jag helt slut i huvudet och måste nog sova om jag ska palla med kurs hela dagen i morgon, kursen handlar om Lönsamma hästaffärer, känns som jag behöver det!
 
Ponnyutsikt i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0