Dan före dan före dopparedan!

Äntligen kommer snön som jag har väntat på, helt underbart!
 
I morse innan jobbet hann jag inte bara med det vanliga som att släppa ut hästar och mocka, utan även bära bort hindren från banan, förbereda box och hage till den häst som skulle komma under dagen och diska lite. På väg till jobbet svängde jag in på den bilverkstad som finns bara ett par kilometer från mig för att höra om han hade tid för min bil framöver, jag fick lämna bilen direkt! Snacka om service! Dessutom jobbar hans fru på Ica så jag fick dessutom lift på jobbet. Det visade sig att bränslefiltret satt igen så inget allvarligt fel i alla fall som tur var!
 
Fullt ös på jobbet och såklart var Ica bilen nästan 4 timmar försenad! Vi tycks i ala fall gå mot en ny rekordjul! När jag kom hem igen så var det Szums tur att jobba. jag longerade honom först och tack vare all snö så kunde jag rasta av honom i lite galopp också. Ridningen gick riktigt bra, bästa passet sen vi började igen och jag börjar komma till ridning på honom. Det känns bra, han är ju tokfin att rida när vi kommer i gång men inte så rolig när han är som han varit nu ett tag, dvs laddad, rastlös, tjafsig i munnen och allmänt störig, men snart är vi nog tillbaka där vi var i somras! 
 
Sen tog jag in Clarinette, tycker hon verkar cool och orädd. För jag kom in i hagen med pannlampa, ledde in henne runt grabbarnas hage och in i en av uteboxarna där hon fick stå ensam, allt detta utan tvekan! Jag borstade av henne, lyfte hovar, la på ett schabrak och testade en sadel. Hon är inte sadelvan än men jag la på en sadel bara mest för att se vad som kan fungera att börja med. Nu har vi i alla fall påbörjat vårat samarbete!
 
Hästen som kom i dag när jag var på jobbet heter Stormobackans Vickan och är en 6 årig ardenner! Hon är uppfödd hos grannarna men ägs av en annan vän, som passande nog heter Victoria! Vickan och Victoria! Det är som jag brukar säga, jag får verkligen chansen att jobba med alla olika typer av hästar och det är både roligt och lärorikt! Nu har ni många hästar att följa här på bloggen, och jag har definitivt något att göra i jul! Men först väntar en dag till på Ica!
 
Vickan är en rejäl tjej!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0