Ny pålle!

I dag har det varit fullt race här hemma. Skönt med en hemmadag och ganska mycket har jag hunnit göra!
 
På förmiddagen kom grannen och hjälpte mig att slå på tappskor. Tant hade drullat av sig en sko och Gandalf två, men nu är dom på igen! Jag red Tant direkt, gäller att passa på när hon har skor, vi red en sväng och sedan red jag hem henne till gården. Åkte sedan ner och hämtade Gandalf med transporten. Lite pyssel hemma blev det så klart med att fixa hagar, el och annat när de nu ska bo hemma igen. 
 
På eftermiddagen kom en ny pålle. Det är en 4 årig valack, Leone Constantio Bay (e: Last Liberty) som ska var här en månad. Han är sutten på och riden mycket med ledare men nu är det dags att börja rida lite mer och det ska vi försöka lösa här. Självklart få ni följa jobbet här på bloggen. Cool häst verkar det vara i alla fall.
 
Efter middagen så kom Mona som ska rida Pålstina lite. Vi red ut en sväng, jag red Szum. Tyvärr lyckades vi pricka dagens enda regnskur, ananrs var det en bra tur med en ganska positiv Szum. Vi var inte ner i diket en enda gång! På kvällen kom Malin på besök, vi tittade på fölen och fikade hos grananrna.
 
Leone i hagen i dag!
 
Han kommer direkt från sommarbetet så han inte inte friserad och putsad men det är en riktigt fin häst! Ska bli roligt att jobba med honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0