Hästflytt!

I dag har hästarna fått flyttat till en ny beteshage och det är lite stök med att flytta hästarna så det har tagit mest hela dagen!
 
Började dagen med att jobba lite på det egna arbete som är en del i det projekt som jag är med i. Sen åkte jag ner och satte stolpar i den nya hagen, det hade regnat rätt bra (och småskvätte medan jag höll på) så jag var blöt upp till midjan när jag var klar. Det var bara att åka hem och torka lite innan Elise kom och vi drog tråden. Sen red vi dit Gandalf och Szum. Det är bara 1-1,5 kilometer mellan hagarna så vi red en liten extra sväng så de fick trava på grusvägarna. Szum kändes fin efter vårat äventyr i lördags.
 
Efter middag på byn, besök i fölhagen och lite kontorsfix så kom Alida och vi red brudarna till den nya hagen. Tant hade drullat bort en sko så vi skrittade en lien sväng i skogen bara. Nu är alla hästar på plats och även alla grejer. Även om det är lite provisoriskt på sommaren så är det en del grejer som ska flyttas med, pall, uppbindning, insektsmedlel, vattenbaljor, saltstenar, grimmor, batteri och aggregat... Nu blir det inget mer vettigt gjort i dag för mina revben tycker det är nog nu, så jag tror jag ska flytta över till soffan och tvn i stället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0