Nattliga äventyr!

Nattliga äventyr får en helt annan innebörd när man har hästar!
 
Vaknade i natt av att det var oroligt i uteboxarna. Kollade ut men kunde inte se något ovant så jag lade mig igen, vet inte om jag sov en liten stund eller bara vred mig några varv. Men när jag återigen hörde att Midas var orolig så gick jag ner till kontoret där man kan se in i hans box, jag ser att han är lite orolig och hinner bara fundera över varför när jag i ögonvrån ser Szum galoppera förbi boxarna!
 
Det gick fort att få på sig kläder och springa ut i mörkret. Jag har timer på lampan på lösdriften så den lös inte så jag fick börja med att fösöka få i gång den, Räkan var så klart kvar i hagen trots att det var stängslet var helt nerrivet, hon är ingen rymmare hon inte! Dom andra två busfröna, Szum och Tant kom när jag ropade på dom och skramlade med havrehinken. Sen var det bara att leta fram pannlampan och laga hagen, tur man har vanan uppe på sånt! Troligen har någon rullat och fått med sig tråden, jag misstänker Szum för han är rätt klantig och lyckas ofta med sånna saker!
 
Halv tre kom jag i säng igen, då var det helt lugnt och tst i boxarna, tror dom tyckte det var lika skönt som jag att rymlingarna var inne igen! Även om det i bland kan vara jobbigt att sova precis ovanför boxarna så jag hör allt hästarna gör, så är det även bra för man vaknar när det händer något. Förstår inte ur det ska gå när jag sedan flyttar boxarna! 
 
Jag har ju fixat med stängslen hela vintern för att ha bra ström i dom, men det hjälper ju inte i dessa lägen när hästarna fastnar i tråden. Bara hoppas på att det dröjer till nästa gång nu!
 
Trötta rymlingar nu på morgonen, det tar på krafterna att vara på äventyr! Varsin baksko har de drällt bort också, tur att hovis kommer i kväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0