Hovis!

När jag kom hem från jobbet så var hovis redan här och hade börjat sko Szum. Jag hade hoppats och trott att Szum skulle vara lite trött i dag efter nattens äventyr och jag hade även tömkört honom på morgonen innan jobbet. Men antingen var han övertrött eller så fanns det ändå energi kvar att testa hovis humör för han hade inte haft riktigt tälamod att stå stilla i dag. Men han jobbar ju inte fullt ut än så han kanske är lite rastlös fortfarande. 
 
Men hon var i alla fall klar med Szummen när jag kom hem så då började vi med kaffepaus innan hon skodde Tant och skodde av Räkan. Räkan har varit framskodd i vinter men ska nu få vara barfota inför fölningen.  Efter hovis ¨åkt hem så tränade jag lite visning vid hand med Midas på banan. Jag tror att han tycker det är en rolig lek när vi tränar visning, han tycks inte alls förstå allvaret och fokus är stundtals på helt andra saker än det vi håller på med! Kan bli spännande nästa helg! 

Kommentarer
Postat av: Mánadis' Vildhäst

Du ska se att Midas förstår allvaret när ni är där. Med andra hingstar på plats gäller det att se snyggast ut ;)

Håller tummarna, vet att han kan när det gäller.
/Disa

2014-04-05 @ 20:54:52
URL: http://manadisvildhast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0