Egen lya!

I kväll är Szum lite ledsen för han måste sova ensam utan sina tanter i hagen! Räkan har i dag fått flytta in i en egen lya, dvs. en egen hage med lösdrift där det är tänkt att hon ska föla. Min pappa har varit här i dag och gjort klart det sista på lösdriften, dessutom har han kollat på mitt nya hus och suckat över allt som finns att göra här...
 
Innan pappa kom så tömkörde jagSzum, han var fin i dag och vi jobbade även galoppen en del. Efter allt snickrande när pappa åkt hem så red jag Flisan. Hon fick i dag gå ett pass på banan, ville se att det vi jobbat med ute fungerade på banan också. Jag testade lite sidvärts och galoppfattningar och Flisan testade att smita ut från banan! Fast bara en gång och annars var hon, som alltid, trevlig att rida och även om det inte är samma bjudning som i skogen så känns det som det fungerar. 
 
På kvällen hade jag några lektioner, hoppning i dag. Vädret har ju varit kanon hela dagen och man får massor av sommarkänslor och längtan till ridläger!
 
Räkans nya lya!
 
Och så Räkan själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0