Premiärtur!

Nu är banan invigd! Det var Räkan som fick äran i morse, hon var väldigt brydd först men sedan verkade hon nöjd. Det var ju minst sagt längesen hon dressyrade och nu hade hon vilat någon dag igen och jag var ju väldigt fokuserad på underlaget så själva ridningen var väl sådär men känslan var underbar! Longerade även Frallan på nya banan, så nu är den invigd och testad och än så länge mycket väl godkänd!   Egentligen hade jag ju velat vara hemma och rida hela dagen, men det går ju inte. Jag måste ju skrapa i hop lite pengar också. Så på dan lastade jag tanten och drog för lektioner, hon fick följa med för att jag red henne innan hos Nylands Hästsportlag, De hade plockat fram en massa spännande saker som en bro, pressäning att rida över, bommar i olika formationer, en grind mm, så det testade vi på. Vi hade störst problem med bron men kom till slut, med lite draghjälp, över den med, att rygga i vinkel behöver vi träna mer på men annars gick det rätt bra. Roligt var det i alla fall, och vad vi ska med detta till? Det får ni se framöver!   Kom hem vid 20 tiden, innan jag hade lastat ur och tagit in hästarna så var klockan 20.30. Ingen middag förberedd och all fakturering kvar, dessutom jättetrött! Men nu har jag ätit och skrivit alla fakturor, nu är det "bara" att skriva alla kuvert. I morgon väntar Ica och tydligen ett rejält regnväder...
  Mobilbild från premiärturen på banan med Räkan i dag!  




Frallan på banan i dag!  
Visst ser det fint ut?  

Kommentarer
Postat av: Monica

Men shit vad stooooor ridplanen ser ut :) Härligt det måste vara att ha en plan att rida på hemma.

Svar: Den ser jättestor ut men är bara 20*40 meter. Kommer göra jättestor skillnad att ha en bana med riktigt underlag hemma, känns så bra!
Pernilla Engström

2013-09-16 @ 23:11:03
URL: http://furstegarden.woordpress.com
Postat av: Katriina

Grattis! Vad kul för dig att få en egen ridbana hemma. Det är du värd!

Svar: Det känns så jäkla bra! Tog nästan 8 år men nu har jag äntligen en!
Pernilla Engström

2013-09-17 @ 16:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0