Ommöblering!

I dag har det varit ommöblering i hagarna, började direkt i morse med att släppa i hop Gandalf och Frallan. Jag vill helst ha ston och valacker för sig men som det ser ut med hästar närmaste tiden så går inte det att lösa. Dom två verkar i alla fall komma bra överens och Gandalf kommer nog att ta hand om henne.
 
Red galoppjobb med tanten i skogen innan det var dags för Frallan att jobba igen. I dag satte jag på kapson och vi provade på lite longering. Först bara i skritt på liten volt runt mig, sedan i trav på större volt. Hon var så duktig! Avslutade med att sadla henne utanför boxarna. Först la jag på schabraket, från alla håll och typ överallt på henne innan jag lade på sadeln (också från båda håll) och även spände sadelgjorden lite löst, vi gick några varv utanför boxarna med sadel. Mycket nöjd med henne i dag, hon fattar snabbt! Red sedan ut Räkan en sväng, hon till och med busade lite i första galoppfattningen, och sedan släppte jag in Szum till henne och tant. Räkan var nöjd, hon gillar ju Szum, Szum själv var inte alls nöjd, han saknar sina grabbkompisar och tanten hon bryr sig inte alls...
 
Kiropraktorn på eftermiddagen och när jag kom hem därifrån så tvättade jag Taggen och lastade honom för sista gången! Han är såld och bor numera i Sundsvall. Som tur var följde Elise med mig när jag åkte ner med honom, det blev sent innan vi var hemma och det är skönt med sällskap. Han har flyttat till ett jättefint stall och tjejen som köpt honom är gullig och tycks gilla honom mycket. Jag tror det komemr bli bra, men visst är det tråkigt...
 
Frallan med sadel!
 
Taggen vid sitt nya stall och med sin nya ägare Sofie!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0