När det är som jävligast!

Det är när det känns som jävligast som man behöver träningen mest! Jag möter ofta ryttare som säger att de ska börja träna eller rida lektioner sen, när hästen går bättre, är mer i gång eller när det blir bättre väder. Men det är ju tvärtom! Det är ju när det är som jävligast och går som sämst som man behöver hjälp och träning. Dels för att höja motivationen för att rida, trots väder och att det känns jävligt, och dels för att det är ju när det går som sämst som man behöver hjälpen som mest!
 
Szum är inte i någon jättebra fas just nu, han spänd och laddad, och jag upplever att han har lite svårt att bära sig. Trots detta är vi anmälda till dressyrträning på söndag, på ett nytt ställe där vi aldrig varit förut. Det känns så där... Men det är ju precis det vi behöver, är han jättespänd så det inte går att göra så mycket så har vi ju fått bra miljöträning i alla fall och förhoppningsvis lite tips och råd hur jag ska jobba honom när han är spänd (och det skulle jag ju verkligen behöva!!). Jag får troligen lite feed back på hur han jobbar med kroppen och hur jag ska arbeta oss ur denna fas, dessutom har jag ju arbetat honom målmedvetet hela den här veckan och nästa vecka har jag ju förhoppningsvis en massa saker att jobba med. Så det är perfekt, fast det känns så där. Men jag tränar ju för att bli bättre, inte för att visa upp mig!
Avspänd och positiv Szum på lägret i somras, nu  laddar vi för träning på söndag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0