Kattflytt!

Uppe med tuppen, eller nästan i alla fall. Släppte ut hästarna och mockade, longerade Frallan och jobbade ed galoppen. Sen gjorde vi våra förberedande uppsittnings övningar och det gick strålande, nu är det dags att hänga på riktigt, jag har ju halvt som halvt hängt över henne rean från pallen. Flisan tömkörde jag ut en sväng runt gården. Sen frukost och Ica. Morgonens bästa var ändå att Tingeling kom hem, hon har varit borta i flera månader, egentligen sen kattungarna föddes. I dag kom hon hem igen, smal och med två fästingar men annars lika go som vanligt.
 
Efter jobbet så åkte Esmeralda till sitt nya hem, hon bor numera utanför Östersund på en islandshäst gård. Baloo blir kvar här och får tampas med Trassel och Tingeling. När kattflytten var avklarad så red jag och Elise ut, blev mycket trav på grusvägarna med tanten och Gandalf. Avslutade kvällen med Szum. Det var kanske inte rätt läge att rida Szum egentligen, mörkt, blåst och en galopperande Oliv i hagen bredvid och dessutom har ju Szum varit laddad när jag tömkört sista dagarna. Och det började inte bra, hann skritta en långsida innan han flög i luften först och bockade sen. Han var väldigt spänd men gjorde inget mer utom några småskutt. Avslutade med en stundtals riktigt bra känsla i traven. Tror han kommer bli en riktigt rolig häst att rida bara jag lär mig rida honom! 
 
Nu är klockan 21.30 och det är väl dags att fundera över middag?
Esmeralda har flyttat ut i dag, i stället har Tingeling flyttat hem igen. 
Foto: Ulrika Forsstedt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0