Första intryck!

ICA som vanligt på måndagar, på kvällen red jag först ut med Räkan en sväng innan det var dags att börja bekanta mig lite med mer Fräulein, eller Frallan som känns lite lättare till vardags, som ju kom i lördags men som mest har fått landat och gjort sig hemmastadd första dagarna. Det är ju ett tvåårigt sto som är rätt grön, allt är nytt för henne och jag ska lägga mycket jobb på hantering och arbetet på marken först. Hon har fin dressyrstam, e: Blue Hors Hotline- Welt Hit II, fin i kroppen och hon tycks röra sig bra. 
 
I dag började vi lite lätt med att jag satte fast henne i boxen och borstade och kratsade hovar. Sen gick vi en liten promenad, vi gick ner på vägen och runt gården, det hade börjat mörkna så det blev ingen längre tur men hon lyssnar bra för start och stopp. När vi var tillbaka så ville jag prova en sadel på henne för att se vad som passar. Att prova sadel på en tvååring är ju inte bara att slänga på en sadel utan vi började med att flukta på sadeln, Sen lade jag först på en padd på ryggen, när det var lugnt så hade vi padd och sadel och till slut lade jag bara på sadeln. I dag satte jag inte fast den och hade inget schabrak, det tar vi nästa gång men sadeln tycks passa bra i alla fall. Måste säga att jag fått ett väldigt positivt första intryck av Frallan. Hon verkar verkligen vara en jättetrevlig häst! Visserligen är hon är lite brydd på det mesta, men det är ju inte så konstigt då allt är nytt. Men hon fattar fort och tycks ha en bra inställning. Känns väldigt bra och det ska bli jätteroligt att jobba med henne. 
Första dagen i hagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0