Balrullning!

Min dag började med att jag dressyrade lite med tanten, eller försökte dressyra i alla fall. Vi är ju inte helt överens hela tiden, det finns mycket roligare saker att göra på en stor äng, men efter att både hon och jag blivit lite svettiga så sprang hon lite fint och jag var nöjd! Tömkörde sedan Szum som ju vilat i en vecka, han var jättefin -både i formen och koncentrationen. Dessutom skummade han bättre än vanligt i munnen, så även om veterinären inte gjorde så mycket i munnen på honom så vekar det ha gett positiva resultat. 
 
För Frallan var det samma jobb som igår. I dag visade hon prov på lite mer humör och åsikter. Inte så farligt men hon försökte vara med och bestämma lite, och visade även upp ett större register i longeringen i dag -även några skolor ovan mark. Men efter att dom var avklarade så gick longeringen jättebra, och vi sadölade utanför boxarna utan minsta lilla spändhet. Kommer bli bra det här!
 
Hämtade hem några höbalar på eftermiddagen, får bara in en i taget i släpet så det blev två vändor. Och lite svettigt var det att rulla ut dom ensam i hagen, nästa gång ska jag be Frallan och Gandalf om hjälp. De har inte bara tippat ner sin bal, som jag hade kämpat med att ställa upp,utan även rullat ut den under staketet! Åkte i väg och red Cadde, red ut i dag och han skötte sig som en prins, och hade några lektioner. 
 
Gandalf och Frallan med sin bal, när den fortfarande var i hagen.
Foto: Elise Nilsson (snodde den från Facebook...)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0