Jobbsöndag!

Var ute i tid i morse så förtom att mocka och släppa ut hästarna så hann jag även tömköra och rida innan jobbet. Jag tömkörde Frallan ut i skogen här hemma. Förutom att det är bra träning att gå över grenar och stockar (det är även bra träning för mig) så är det är en bra avstämmning om tömkörningen fungerar att styra runt på ett hygge. Och den fungerar bra nu för Frallan var jätteduktig! 
 
Red även Basse på banan. I dag lade vi inte lite trav också, dock väldigt kontrollerat -två varv i trav tre gånger, alltså bara några få minuter till att börja med. Tycker han kändes fin att rida i dag så jag är helt övertygad om att vi kommer ha ett bra samarbete och jag hoppas att han ska sätta en massa muskler och bli fin i kroppen tills det är dags att åka hem igen!
 
ICA 10.30 - 16.00 sen direkt i väg för några lektioner. I kväll har jag ätit god middag och nu borde jag egentigen bokföra lite, får se hur det blir med det!
 
Morgonridning! Underbart väder med frost och solen som kämpade sig igenom dimman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0