Regndag!

Regn i dag, perfekt att jag planerat att åka till ridhuset då! Innan jag åkte hann jag med en tur med Räkan, vi travade och galopperade på grusvägarna som var härligt mjuka av regnet. Men jag fick byta ridbyxor efteråt för jag var genomblöt! 
 
Lastade in Peppe och Taggen i släpet och drog till ridhuset. Där red jag först en häst åt en kund, en ny bekantskap för mig, nämligen en treårig islandshäst! Var ett tag sen jag satt på en islänning sist men den här var ju rätt grön så det var som vilken treåring som helst, den skötte sig fint och blir nog rolig! Red sedan Peppe. Han blir ju som en jättebäbis när man åker i väg men jag tyckte han var bättre i dag. Inte lika spänd och han tittade inte på sargen och allt annat. Vi travade bommar, galopperade lite och hoppade även ett litet räcke. Även om det var ett pyttelitet hinder så tog Peppe i som om det var en meter minst! Red även Taggen, han var spänd i dag med men inte alls som igår. Han kändes rätt bra på marken, men när jag skulle hoppa lite lågt så knöt det sig lite för honom och blev spänt. Tror jag ska försöka hoppa ofta men lågt ett tag nu!
 
Hemma igen så var det Caddes tur att komma ut igen. Denna gång var det Elise och Gandalf som var sällskap vilket gick bra det med, vi hade lite småstrul i traven från början men sedan flöt även den på fint! Han börjar snart vara redo för lite längre turer! Efter Cadde försvann min energi så både Szum och stängslingen fick vara i dag, jag hämtade en höbal och sen landade jag här framför datorn! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0