Nya bekantskaper!

I bland funderar jag över om jag borde bli yrkeschafför i stället för ridlärare? I dag har jag kört nästan 30 mil, som tur är har det varit väldigt trevliga turer, så det har varit värt resan! På förmiddan var jag och Malin till Sollefteå på hoppträning med Taggn och Oliven, sen mellanlandade jag bara hemma innan ajg åkte vidare till Stugun för lektioner.
 
Hoppträningen gick riktigt bra, inget tjafs eller stök från Taggens sida och bra övningar. Roligt, nu känns det bra inför söndagens tävling! Sen var det dags för lektioner och några nya bekantskaper! Flera nya ekipage i dag, det är både roligt och spännande för man vet aldrig vad man ska möta. Det är svårt att förbereda sig men nu har jag hållt på så mycket att det ändå känns rätt lugnt, man får ta det som det kommer. Ofta hamnar man i att jobba med vägen, tempot, rakriktning och sen eftergiften i innersidan, med nya elever så brukar det även bli en översyn av utrustningen. Är ganska vanligt att jag vill ändra på detaljer, tex.länga en martingal eller korrigera en nosgrimma, och dessutom tyvärr inte ovnaligt att jag inte tycker sadlarna ligger optimalt. Det är svårt med utrustning och det finns stora kunskapsluckor hos ryttare i allmänhet. Jag tror i alla fall att flera av dagens ryttare fick lite med sig, både i form av ridtips och motivation, i alla fall hoppas jag det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0