Magiska minuter!

Känner ni igen den? Den där magiska känslan när hästen släpper och ridningen bara fungerar, när det känns enkelt, magiskt och i harmoni. När allt annat står still och det bara är du och hästen i ett samspel, i en dans med svåra steg som så plötsligt blev så enkel och självklar. Tror ni vet vad jag menar, den där känslan som gör att det är värt alla slitsamma timmar. Det roliga är att dessa magiska minuter kan inträffa när som helst, oftast när man minst anar det, och inte bara när man rider för en dyr kändistränare i snoffsiga ridkläder, när man är på en lyxig ridanläggning med proffsunderlag eller när man rider hästen med stort H. Utan den där känslan kommer ändå, i dag kom den till mig när jag red i hagen här hemma. Jag och Taggen dressyrade lite och helt plötsligt, i höger galoppen, så bara släppte allt och det kändes så bra och så lätt! Och det är så roligt, jag kommer leva länge på detta ridpass och denna känsla!
 
Efter mitt ljuvliga dressyrpass med Taggen så red jag och Malin ut. Jag hade Peppe, vi travade och galopperade på smla och krokiga stigar i skogen. Jättebra balansträning för Peppe, dessutom hoppade vi en liten stock och jag tycker han börjar hoppa bättre och i bättre balans! Så roligt när det går framåt! Avslutade kvällen med att tömköra Cadde. Malin filmade och fotade, kommer massor av bilder i ett eget inlägg!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är den bästa känslan :)

2013-05-19 @ 13:28:07
URL: http://jav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0