Betes tillvänjning!

I dag fick äntligen grabbarna gå ut i gräshagen. Jag ledde ut Peppe och Oliven först och var spänd på om dom skulle rusa i väg och busa direkt i den stora hagen, det är ju lite så man tänker sig betessläpp. Men dom kastade sig bara över gräset och nbär jag kom med Gandalf hade dom inte rört sig ur fläcken! Helt klart efterlängtat med gräs! Men jag har inte släppt dom på riktigt bete än, utan bara en större och roligare hage med gräs så de kan vänja in sig inför betet.
 
Hovis var här på förmiddagen och skodde Peppe och Oliven. När hon åkt så red jag uit Peppe en sväng och tömkörde Szum, innan jag kastade i mig middag och åkte till Stugun för lektioner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0