Energibrist!

Haft en rörig och lätt stressig dag på jobbet, kom hem trött till en kall kväll i stallet. Dagens glädjeämne var att bilen nu är lagad och fungerar igen! Men för övrigt känner jag mig trött och less, kan det inte bli lite vårvärme snart så man får lite energi?
 
Red Ellen på kvällen. Jobbade med ungefär samma som jag gjort i töm. Jobbade med att få ut halsen, få formen rundare, jämnare stöd på bettet och att ha henne mer i ramen. Travade över bommar och jobbade mycket med att få henne att gå undan för innerskänkeln. Med en så här pass ung häst så börjar jag väldigt enkelt, jag har hästen en-två meter innanför spåret och flyttar ut den till spåret. I början ledeså då har jag kvar handen vid halsen. Det är inte helt enkelt att få henne dit jag vill och få henne lösgjord och eftergiven. Men på slutet kunde jag i alla fall skritta på åttvolt i låg form, ett steg i rätt riktning! Resten kommer nog det med!
 
Nu är jag trött och slut, och hoppas på att jag känner mig mera på hugget i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0