Vilken väckning!

Vaknade tidigt i morse av att en av katterna skrek högt, mycket och länge. Insåg att det bara var att kliva upp, ge katterna mat och släppa ut dom. När jag ändå var på benen släppte jag även ut hästarna. Sen gick jag och la mig igen, det gör jag typ aldrig, men lyckades faktiskt somna om. Drömde om att jag och Cadde var på Världscuphoppning när jag vaknade av mystiska ljud utifrån. Lät som hovklapper eller att någon gick utanför fönstret, tänkte att det kanske var Malin som kom för att mocka men när jag hörde att det pep från hagarna så insåg jag snabbt att jag hade någon rymling! 
 
Sprang ut i tröja och trosor (fungerar fin när man bor i skogen) och fångade Cadde som hade hoppat ut ur sin hage och nu stod och pratade med grabbarna i den andra hagen. Som "straff" fick han stå i sin vinterhage på förmiddan tills jag såg att det var lugnt. Hans hage var oskadd medans grabbarnas hage behövde lite reperation, behöver jag säga att jag inte sov något mer sedan? Däremot gick jag in till den andra katten som var hysteriskt hungrig, trots torrfoder i skålen, och därför skrek och sprang runt benen. I min iver att få tyst på katten genom att ge henne lite korv (mina katter är väl inte bortskämda??) så slant jag med kriven och stack mig själv ordentligt i handen. Just då var jag nära att ge upp den här dagen, men det blev bättre sedan!
 
Jag tömkörde Szum, tyckte sist att han rörde sig lite stelt speciellt i vänster varv, och han har fått vila några dagar. I dag var det mycket bättre och han släppte riktigt fint på slutet, bästa tömkörningen på länge! Red ut Peppe en sväng också innan jag stängslade hagen hos grannen där vi ska släppa dom i morgon. I vanlig ordning fattades det något, i dag var det 5 (!!!) plaststolpar som saknades, som tur var befann sig Malin på Birsta så det lösete sig. I morgon blir det betessläpp på riktigt och alla grabbar ska gå i hop. Grillade lite på kvälllen i min ensamhet och självklart regnade det precis då, men vissa dagar är visst lite avigare än andra! Bättre lycka i morgon kanske?
Så här såg hagen ut i fjol. Oliven, Peppe och Taggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0