Tack kiropraktorn!

Började min dag med ett dressyrpass på Peppe, man kna verkligen börja dagen sämre! Han börjar bli riktigt trevlig att rida och rolig att dressyra på. Är stor skillnad på honom bara sedan någon månad tillbaka, nu räcker orken, koncentrationen och ridbarheten mycket längre och man kommer till arbete på honom. Vi tränade i dag på övergångar, galoppfattningar på volten och lite sidvärtsarbete. Så roligt! Sen var det Szums tur. Med honom började jag i lina, han rörde sig på ett helt annat sätt i dag -inga tecken på rörelsestörningar eller ofräschheter, tack Monika! Szum tyckte nog att han var väldigt loss i kroppen för han bjöd på en del bocksprång i longeringen. Satt sedan upp och red lite, trodde han skulle vara spänd eftersom det var så längesen ajg red sist men han kändes riktigt fin. Travade bara lite i båda varv så sparar vi resten av jobbet till i morgon. Taggen, vars hovböld nu gått ur och han är ohalt, fick en mjukstart med det korta gloppprogrammet i lina på gräset. I morgon kommer hovis och sen ska han igång igen!
 
På eftermiddan var jag till kiropraktorn. Det är nu två månader sen sist jag var dit och jag har inte haft några större problem sen sist, mer än att jag känt mig lite stel och sned. Och nog är det bra att hålla efter för jag kände mig åter igen som en ny människa när jag gick därifrån. I januari när jag var där första gången hade jag så ont i ryggen och i ischiasen att jag knappt kunde rida (och då är det illa!!), det blev stor skillnad direkt och efter ett par besök kände jag mig rak i kroppen för första gången på länge. Förutom att jag nu slipper ha värk så rider jag nog bättre också, jag är rakare och och har bättre kontroll på mitt höger ben. Är så tacksam! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0