Hej då Peppe!

I dag har Peppe åkt! Eller Skramlet som han har kallats här, anledningen till detta är att när hankom första gången i början av maj i fjol så var han tunn och mest som ett skrammel... Nu har den fula ankungen blivit en fin svan men han har fått behålla sitt smeknamn här så han gärna hörs och syns. Har vaknat många nätter av att han skrmlat i boxdörren! 
 
Då han har varit här mycket, både i fjol på inridning och i år så har han ju verkligen fastnat i hjärtat hos oss, han är ju dessutom så charmig att man inte kan låta bli att gilla honom! Han kom i början av februari, skulle vara en månad för vidareutbildning, men så fick ägaren jobb i Stockholm och bestämde sig för att sälja. Men det är ju inte helt lätt att sälja och i stället tänkte hon ta ned honom till Stockholm. Att hitta bra stall i Stockholm är svårt och det slutade med att Peppe ändå skulle säljas och nu väntar ett nytt hem i Dalarna! Jag önskar hans nya ägare lycka till! 
 
Här kommer lite bilder från våran tid tillsammans!
 
2012
Nyanländ i början av maj 2012
 
Första ridningen utan lina, juni 2012
 
Ridhusbesök, juli 2012
 
2013
Tillbaka i början av februari kom en kille som växt på sig både mentalt och fysiskt!
Uppklädd! Mitten av februari 2013
 
Ridhusbesök, mars 2013
 
Visst är han stor? Ridhusbesök!
 
Snygging! Juni 2013
 
Visst är det lite skillnad på häst? Jag har alltid trott att det fanns en fin, arbetssam och trevlig ridhäst där inne och tänk så rätt jag fick! Finaste Skramlet!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Pernilla. Det är jag som är Peppes nya ägares Dotter.
Han har det toppen bra här, jag & Mamma var ute på våran första ridtur igår, peppe & min b ponny Knubbe är otroligt bra kompisar. Peppe är väldigt lekfull & busar gärna med Knubbe i hagen.

kramar från Emma, peppe & Malin.

Svar: Härligt att det går bra! Jag tror Peppe kommer trivas toppen hos er och att ni kommer få mycket roligt med honom!
Pernilla Engström

2013-06-20 @ 13:35:53
URL: http://Emmaassamuelsson.blogg.se
Postat av: Emma

Han är så otroligt go häst altså.

2013-06-21 @ 11:41:28
URL: http://Emmaassamuelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0