Första galoppen!

I dag har jag galopperat på Cadde för första gången, det gick jättebra. Så klart, han är så duktig! Det är snart dags för honom att åka hem, och Peppe, kommer bli så tomt här när dom åker. Nu hoppas jag att det ska komma in lite nya hästar att jobba med i sommar!
 
I övrigt har det varit en rätt trist dag. Tråkigt väder, kallt, blåsigt och stundtals regn. Jag har inte alls varit på hugget och jag vet inte vad jag ska kylla på, vädret kanske? Började med att tömköra Szum, jag tyckte inte alls jag fick igenom honom utan det kändes mest kantigt och motsträvigt. Fortsatte med taggen, han hade så klart tappat en baksko och ena framskon sat lite löst, men bara lite. Tänkte att jag skulle köta alopp programmet i lina i stället för att rida ut så kankse skon skulle sitta kvar. Men efter halva programmet så rök skon och det var bara att gå hem igen. Att det ska vara så svårt att hålla reda på dojorna!
 
Red ut Peppe, vi galopperade mycket på hemvägen och han har blivit så duktig på galoppfattnngarna och fattar nästan alltid rätt, även på raka spår. Sen åkte jag på Hammarn och shoppade stängselband, foder och saltstenar, inte så roliga grejer men bra att ha!
 
Jag hann även klippa gräsmattan innan Malin kom, och innan regnet, och sen red vi ut med Oliven och Cadde. Vi tog två galopper och Cadde fattade enkelt och galopperade snällt. Så roligt!
 
Jag och Cadde i fredags, lite varmare väder då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0