Ridlägerliv!

Då var det åter dags för ridläger, denna gång barn och ungdomsläger hos Nylands Hästsportlag. Denna gång är dom inte så många, fyra ridsugna tjejer med ett glatt humör. 
 
Jag började dagen med att rida ut Räkan en sväng. Hon var pigg och glad som vanligt. Sen var det ridläger race hela dagen. På förmiddagen reds det dressyr, övergångar och ridning utan stigbyglar stod på planeringen. Efter lunchen tjatade jag lite om ridteori och sen hoppade de på eftermiddagen, då var det en övning med mycket svängar. Avslutade med lite teori om utrustning, olika bett och nosgrimmor, konstig utrustning och "finn fem fel" på stackars Miranda som fick tränset fel anpassat.
 
På kvällen tömkörde jag Szum under en rejäl regnskur. Det började regna precis när jag gjorde i ordning honom och det klarnade upp när jag kom hem igen. Szum var riktigt fin i formen men kändes inte riktigt på hugget i dag, men det kanske var vädret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0