Soft vinterdag!

Har haft en skön och soft hemmadag med underbart vinterväder, sol, 8-10 minusgrader och gnistrande snö! Så härligt! Först ut i dag var Szum. Jag jobbade honom först en stund utanför stallet innan vi förflyttade oss till lägdan bakom gästhuset. Han var betydligt er avspänd i dag än sist jag jobbade honom där. Satt sedan upp och skrittade i några minuter, det kändes avspänt.
 
Precis när jag skrittade i väg med Räkan såhör jag att traktorn kommer med mina hösilagebalar, så vi red bara en kortare tur med mycket trav och galopp. Räkan gillar verkligen att ridas i snön, hon blir så himla pigg och laddad då! Vi kom tillbaka lagom tills alla balar var avlastade, så fick jag även hjälp att ställa in balar i hagarna. Sen var det Taggens tur att jobba lite. Han har varit pigg i dag och druckit bra så han fick gå galoppprogrammet i dag med, tre intervaller i lina och tre uppsuttet. Resten av dagen har ägnats åtatt a det lugnt, och åt bokföring! Nu blir det tvkväll och inget mer nyttigt gjort!
 
Pigg Räka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0