Protester!

Först Ica hela dagen, sen hem till snö och blåst. Red lite dressyr på Räkan som kändes rätt fin, och höger fattningarna har blivit jättebra vilket jag tror jag kan tacka kiropraktorn för!
 
Tömkörde Szum sen, det började bra så pass bra att jag bestämde mig för att testa lite galopp i tömmen. Det gick bra tills han halkade till, då svarade han på det med att dra på ett rejält bocksprång och sen försöka ge sig i väg. Sen fick jag jobba en stund för att återigen få lugn och harmonisk trav, så det blev inga fler galoppförsök i dag men det känns bra att ha provat lite för det ska vi jobba mer med framöver. I höger varv kom det en del protester i början, han testar gränserna lite igen, när han protesterar så stannar han, backar mot mig och slår med bakbenet. Men när vi diskuterat lite så var vi överens om att jobba en stund till och då var han riktigt fin!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0