Lördagsnöje!

Satt så lugnt i soffan framför tvn igår kväll, nyduschad och i trasiga mjukisbyxor, när jag hörde misstänkta ljud utifrån! Tittade ut och ser att Szum är på besök utanför uteeboxarna! Jag trodde nog att han skulle hålla sig inne när Räkan var hemma, men hade visst fått lite smak på friheten. Dock tror jag han tyckte det var lite tråkigt att han varken fick med sig Räkan ut eller att grabbarna i boxarna ville följa med på äventyr. 
 
Jag hoppade bara i ett par skor (utan strumpor) och en jacka och sen ut i - 18 grader i mina traasiga mjukisbyxor. Rymlingen lät sig villigt fängas och jag ledde honom i täcket upp till hagen, där stannade han och väntade medan jag hämtade grimman för att kunna leda in honom! Insåg att det skulle krävas åtgärder för att kunna hålla honom inne så jag lagade först där han hade gått ut, sen gick jag runt hela hagen för att ta bort snö från tråden och spänna den. Avslutade med att sätta upp en jordtråd precis nedanför övertråden. Kollade strömmen och då gick mätaren i topp! Allting fortfarande klädd i mina mjukisbyor... Tur i alla fall att det var ett rejält månljus!
 
Var upp och kollade dom i natt, då stod de i huset och vilade och han var kvar i hagen i morse med. Men han hade varit på undertården i natt men övertråden var hel och han visade inget intresse av att försöka ta sig ut, jag hoppas det håller i sig!
 
Rymmare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0