Exakthet!

Snö i luften i dag, och helt okej temperatur, -8 grader, trots detta frös jag under eftermiddagens lektioner. Det är hopplöst att hålla värmen när man står still!
 
Innan jag åkte på lektioner så snöpulsade jag Räkan, hon var pigg men i dag kunde vi galoppera i snön utan bus! Sen tömkörde jag Szum, i dag hade vi travbommar på volten. Och jag konstaterar samma sak som i ridningen, att precisionen och exaktheten ökar verkligen när man avänder bommar. Jag märkte nu direkt när Szum inte gick på den väg jag hade tänkt, han har en tendens till att smyga inåt och krympa volten vilket nu märktes direkt! Så nyttigt! Szum travade så fint över bommarna och jag ser vilken trav det finns att ta fram i den hästen! Dessutom provade vi lite galopp i tömmarna även i dag. Tror faktiskt det går framåt!
 
Förutom lektioner så red jag även en nordis åt en kund. Red den under hösten också, då var den superfin att rida. Nu har den haft vintervila och vi ska försöka hitta formen igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0