Äntligen dressyrträning igen!

Lite mildare i dag, -18 i morse, -15 på eftermiddan och nu i kväll bara -13 grader. Skönt, hoppas det håller sig så! Jag longerade Szum i morse innan jobbet, hade tänkt mig en lugn longering efter gårdagens stök. Och nog var han lugnare i dag, inga bocksprång, inga sparkar och inga protester, bara fullt ös framåt. Jag hade tänk jobba med galoppen men jag hade fullt upp med att jobbaför att inte ha galopp... Men riktigt fin i traven på slutet!
 
Efter några timmarpå Ica och lite mat så lastade jag och Malin in Taggen och Oliven och åkte på dressyrträning för Sara. Det kändes väldigt intressant med tanke på att Taggen ju bara har gått galoppprogrammet och sen hur min sits har påverlats av kiropraktorbesöken. Och jag måste säga att det var positiva resultat! Visst kändes Taggen lit oriden i början men det släppte snabbt och har var grymt fin i traven. I galoppen stod han emot lite men ändå rätt fin i höger varv, är väldigt nöjd med honom. Och nog var det skillnad på min sits också, jag har en helt annan kontakt med mitt höger ben så nu gäller det bra att börja använda det också!
 
Nu är jag trött men taggad och laddad för mer ridning och träning!
 
 
Oliven i rött och "bling-bling", även ha skötte sig och sprang fint på träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0