Studs!

Ica hela dagen med introduktion för ny personal. Sen på kvällen red jag Taggen, och vi hoppade lite studs! Började med att jobba i genom honom i traven och galoppen, han kändes bättre än i lördags men stod emot lite i dag med. Jag är lite fundersam om det är fällningen som stör honom lite, han har precis börjat fälla och han brukar bli lite off under fällningen. Får ha lite koll på honom framöver och kanske lägga in vila om det känns behövas.
 
Själva hoppningen gick väl inte strålande utan jag fick kliva av och lägga upp bommarna flera gånger, nackdelen med att hoppa ensam, men det blev ett bra jobb för Taggen. Studs är ju bra för att få hästen kvickare i benen, vilket ju Taggen verkligen behöver jobba med. Sen är det ju bra styrketräning också, jag hade dessutom lagt den lite på böjt spår vilket ju ger ännu mer belastning på inner bakben. Så Taggen fick jobba på bra, och det gäller att tänka på att det inte är nu och här hemma han ska hoppa som bäst utan på tävlingarna i sommar! Med det menar jag att ibland får man ta att det blir rivningar, vägringar och dåliga språng när man tränar, för att utveckla hoppningen. Om det alltid går bra när man tränar så rider man nog för lätta övningar eller fel övningar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0