Kort och kvalitet!

I dag har det varit Ica hela dan, och på kvällen tömkörde jag Peppe! Tyckte jag fick rätt bra bjudning på honom och han jobbade på bra, men ännu fattas det lite styrka för att han helt ska orka arbeta riktigt som jag vill. Vi jobbade mycket med travbommar på volten, först hade han svårt med dom och snubblade mest över. Men sen kom han på hur han skulle göra och då travade han jättefint över bommarna oavsett hur han kom in på dom. Det var 25 minuters riktigt bra jobb för honom, så sen gav jag mig och åkte på 40 års firande i stället! Jag ser hellre ett kortare jobb med bra resultat, än ett långdraget pass med tappad kvalitet, speciellt med de yngre hästarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0