Annorlunda årsmöte!

Härligt vårvinterväder i dag med! Red Peppe på slingan före jobbet, han kändes jättefin ovch galoppen satt som en smäck. Det är så stor skillnad på bjudningen på banan och ute, bara ute på slingan har han mycket bättre bjudning och tryck i steget. Men det är inget konstigt utan det är ofta så med unghästarna, och jag tror att han om ett halvår kommer bjuda lika bra på banan som han gör ute nu. Och då kommer det bli riktigt bra!
 
Efter några timmar på Ica så åkte jag i väg och hade ne hopplektion och red en häst åt en kund innan det var dags för årsmöte för Nylands Hästsportlag. För mig som är van med lite mer vanliga årsmöten så är mötena för denna förening helt annorlunda! Snabbt går mötet, inget tjafs om vilka som ska vara med i styrelsen (vilket ju ingen brukar vilja vara) och sen avslutas mötet med god mat och roliga grejer. Sist jag var på deras möte bowlade vi och åt två rätters, i dag var det Italiensk buffe och så lektes presnetleken, sämre årsmöten har man varit på!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0